2010. május 26., szerda

Fűszer és gyógynövénykertem

Mivel ültessünk be egy kopár rézsűt?




Talán látjátok a képen, hogy milyen sokszínű zöld növény van ezen a rézsűn. Ez egy pincetető oldala, előtte kopár volt, mert itt elég agyagos a föld és a talajerózió folyamatosan hordta le a sáros földet. Elég csúnya volt.

Hogy változtassak ezen a dolgon, elkezdtem betelepíteni olyan növényekkel, melyeknek tarackoló gyökerük van. Vajon milyen növényeket választottam?

Egy pár sziklakerti növényt, mint például szegfűt, de persze nem olyant, amit a virágüzletekben árulnak, hanem olyant, amelyik alacsony és jól terjed a gyökere. A kép bal oldalán láthatjátok is, pont virágzott.
Tettem még pozsgásokat is, mint a varjúháj, és abból is több fajtát. Ezenkívül még kövirózsát és ibolyát is, mert az is jól terjed.

De hát itt fűszer és gyógynövénykertet ígértem! -reklamálhatnátok.
Természetesen az is került bele, figyeljetek csak!

Fűszernövények és gyógynövények közül is évelőket választottam, vagy hagymást, mint például a snidling, a metélőhagyma. Volt tehát fodormenta és borsmenta, citromfű, lestyán, amit felénk mindenki vegetának hív. De vetettem még kakukkfüvet is. Lassan megtelepedett a kamilla, azt ott is hagytam, jó helyre költözött.

A lényeg, hogy vegyíthetjük az évelőket egynyáriakkal, de az évelők legyenek túlsúlyban, mert ők kötik meg a talajt. A növények kiválasztása csak rajtatok áll.
Egynyáriak közül lehet például borsikafüvet, bazsalikomot, majoránnát, attól függ, hogy mit szeretünk.

A legszebb az egészben, hogy évről-évre szebb lett, mert a növények összeértek. Ráadásul mind virágzott is! És az az illat! Ráadásul, amikor szükségem volt valamilyen növényre, csak kiugrottam ide, leszedtem pár növényi részt, és már mehettem is vissza a konyhába teát főzni, vagy bármit, amihez szükség volt rájuk. Próbáljátok ki, ha van ilyen helyetek! Jó munkát!

1 megjegyzés: