2010. szeptember 26., vasárnap

Erdei séta






Azt gondolom, hogy a természetből sosem láthatunk eleget, és nem is voltam a tudatában, hogy mennyire hiányzott nekem mindez, hiszen azóta nem jártam erdőben, amióta anyu Lyme-kórt kapott.

Azonban a favágások alkalmával ráeszméltem, hogy mennyire hiányoznak nekem a magányos kóborlásaim a közeli erdőkben....



Amikor kocsival már majdnem ott voltunk egy barna tábla jelezte: DUNA-DRÁVA NEMZETI PARK.

Mi az erdészetben végeztük az erdészeti munkákat, talán ritkításnak nevezném, ezt biztos a fiúk jobban tudják. Én mással voltam elfoglalva két farönk vállamon történő kiszállítása között. Mégpedig a látnivalókkal, és azzal, hogy megjegyezzem, hogy hol mit szeretnék majd lencsevégre kapni. A testem dolgozott, de a bennem megbúvó fotós már készítette a gépet.







A közelben található Béda, ahol egy horgásszal szóba elegyedtem...







A tilos dolgokra régi tábla figyelmeztet...







Az erdei úton befelé az tetszett a legjobban, hogy a fák koronája fölém hajolt és összeért, mintha egy alagútban lettem volna. Az öltözékem hagy némi kívánnivalót maga után, no de kisestélyiben nem lehet dolgozni... :)))







Ki ne szeretné a lepkék tarka táncát a lombon átszitáló fényben? Ez ugyan most nem volt, de szúnyog igen. :)







Egy tölgyfán ismeretlen eredetű barna gömböket fedeztem fel, ami nem makk. Azt gondolom legközelebb egy biológust is viszek magammal, hogy azonnal választ kaphassak a kérdéseimre...







Csodásak a levelek...







Szeretek levelezni...







Alulról olyan szépek, ahogy átvilágítja őket a nap!







Ugye?







Az egyik kedvencem:







Mindenféle levél van...







Árvalányhaj keríti hatalmába a büszke koronákat...







És persze vannak izgalmas bogyók is. :)







De ha leereszkedünk a földre, akkor láthatunk varászlatos pókhálókat, amelyekből a reggeli harmatot még nem szárította fel a nap...







Kedvenceim mégiscsak a gombák, és ez pont egy különleges fotó lett...







Barna csészegomba, erre vagyok szintén büszke, hogy egyáltalán észrevettem az avarban... Azóta már azt is tudom, hogy mi. :)







Miközben vadul fényképeztem gombákra vadászva, megkérdezte az egyik srác:

- Csak fényképezni jöttél?

- Persze, mégis mit gondoltál, mi másért? - álltam készen csípőből a válasszal.







Éppen akkor fedeztem fel egy moha-nőtte tuskót. Kérdezte egy másik férfi a mohás fatörzsek láttán, hogy állítólag az északi oldaluk mohás, de itt mindegyik oldaluk és úgy általában összevissza. Most akkor mi van?

- Mert csak a magányos fák északi oldala... - álltam készen a válasszal.

Látszik, hogy melyikünk olvasott figyelmesebben indiánkönyveket. :)







Próbáltam egészen közelről becserkészni a mohácskákat...







Innen az avarból egészen fölém magasodtak a fák...







És még fák...







És még...

Ezen konkrétan van egy számozott odú, ez az idősebb erdőben volt. Több ilyet is felfedeztem a magasban.







És még fák...







És fák... a lombon átszűrődik a fény...







Ez pedig egy része a farakásainknak:







Jól elfáradtam... na menjünk haza...





1 megjegyzés:

  1. Kedves Virág
    Mivel több mint hat hónapig távol voltam a kábeles internettől, a mbilnak meg nem volt térereje, így csak utólag tudtam megtekinteni blogodat.
    Ami kisugárzik az erdei beszámolódból,hogy személyiséged egybeforr a természettel.A temészet, sok olyan oldalát mutatja meg, ami az ember számára mindig újat nyújt és életünk egyik meghatározó része. Akit a természet rabul ejt, az már tőle többet nem szabadulhat.
    A blogodból azt érzem, hogy annyira átadtad magad a természet varázsának, hogy amiért mentél
    (a munkának "varázsáról") egy ideig biztos el is feledkeztél.
    Azért merem ezt megemlíteni, mert amikor hasonló helyzetben voltam az erdőben, minden gondomról eltudtam feledkezni.
    Blogod visszahozta képzeletemben a régi emlékeimet az erdőről.
    Tetszett.:D

    VálaszTörlés